Vikt

Hej bloggen kanske jag ska säga, var ett bra tag sen. Men har tyvärr varit internetlös, haha.

Men idag har jag tillgång till internet :) . Hoppas bara jag har kvar några läsare! Haha

Så  vad gör ni alla idag? Själv gör jag inte mycket alls. Sitter o kollar lite bloggar :] haha. Om man kollar på dom lite större bloggarna så skrivs det mycket om vikt. Hela tiden. Så fikserat. Kalorier hit o dit. Räkna varje liten kalori dom stoppar i sig. Som ett exempel:

-          Oj råka äta mat nu i helgen o kanske en liten chockladbit, nu måste jag leva på soppa kanske i en vecka.

Okej nu kanske jag överdrev men som exempel.

Så töntigt. Vist man tänker på sin kropp, men med måtta skulle jag säga. Inte svälta sig själva.

Det ger ju inte precis bra intryck åt oss bloggläsare, fast tur att kanske några av oss har förnuft ;) haha

Men dom yngre som kanske har dom mer som sina förebilder börja ta efter o tänka onej va tjock jag är nu åt jag de o de. Eller sluta äta och kollar på varje grej dom stoppar i sig hur mycket kalorier det är. Kan sluta illa. Många tjejer nu i vårat samhälle har dåligt självförtroende och dålig självkänsla.  Så Det är inte  omöjligt att vi börja ta efter det som skrivs. En annan sak är ju hur en redigerar sina bilder, pinnsmal och som säger man kan inte se ut si eller så.

Det var bara något jag störde mig på, det går till en överdrift eller vad säger ni? Tell me?




Kommentarer
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

2011-01-24 @ 13:12:07
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-19 @ 21:45:14
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0